〉Příspěvky (postery)
3D tisk ve výuce fyziky | |
Vladimír Vochozka | |
Publikace 3D tisk ve výuce fyziky je určena vyučujícím a žákům základních škol, víceletých gymnázií i středních škol. Využít ji však mohou i zájemci o 3D tisk či fyziku z řad veřejnosti. Doplňuje ji více než 40... | |
Částice + difuze + fluorescence – aneb co často chybí středoškolákům pro zvládnutí technických a biomedicínských univerzitních oborů | |
Josef Skopalík a kol. | |
Difuze a s ní související vědomosti o škále částic a možnostech jejich vizualizace jsou klíčové pro pochopení základních jevů v buňkách a tkáních, také však pro řadu teorií farmakokinetických procesů a procesů toků látek... | |
Eye-trackingová analýza fyzikálních úloh obsahujících grafy a řešených středoškolskými studenty | |
Jakub Hubáček | |
Tato studie popisuje Eye-trackingový výzkum, který odhaluje schopnost gymnaziálních studentů číst grafy ve vybraných fyzikálních úlohách. Celkový počet 30 studentů gymnázia byl otestován pomocí deseti vytvořených uzavřených... | |
Inspirace do vaší výuky z projektu Žiju fyzikou | |
Jana Šestáková | |
Přijďte si vyzkoušet zlepšováky do pokusů, které vám při výuce usnadní život! Víčka na výrobu cédéčkového vznášedla, do kterých nemusíte vrtat dírky. Speciální kousek alobalu, se kterým pokusy s elektrostatikou fungují moc... | |
Konceptuální úlohy aneb trochu netradiční kalendář | |
Zdeňka Koupilová | |
Konceptuální úlohy představují v Čechách trochu neznámý, a tedy i méně používaný typ úloh. Poster přinese příklady těchto úloh z různých fyzikálních oblastí i souhrn zkušeností s jejich použitím ve veřejné soutěži. | |
Laser speckle – neotřelý experiment ve výuce fyziky | |
Václav Šebelík | |
Laser je zařízení, se kterým se většina z nás setkává každý den, často aniž bychom si to uvědomovali. Znalosti studentů o principu jeho fungování, jeho vlastnostech, ale i rizicích spjatých s jeho používáním, jsou však... | |
Nové učebnice fyziky pro školy netechnického zaměření | |
Jan Hrdý | |
Poster stručně seznamuje s novou trojdílnou učebnicí Základů přírodních věd pro střední školy netechnického zaměření. Učebnice je určena primárně žákům, mohou ji však používat i učitelé. Učebnice je k dispozici v... | |
Pohár vědy – badatelská soutěž pro všechny věkové kategorie | |
Kateřina Vágnerová a kol. | |
Pohár vědy je badatelská biologicko-fyzikálně-chemická soutěž s přesahem do čtenářských kompetencí pro dětské týmy všech věkových kategorií. Je zdarma, rozvíjí nadšení pro experimentování a zkoumání společně s týmovou... | |
Přehled fyziky pro 2. stupeň ZŠ | |
Jiří Tesař | |
Poster představuje publikaci Přehled fyziky pro 2. stupeň ZŠ jak po stránce obsahové, tak i její formální uspořádání. Kromě toho jsou součástí posteru ukázky různých didaktických přístupů k vytvoření pojmové struktury... | |
Sbírka řešených úloh a Sbírka fyzikálních pokusů: užitečné weby pro žáky i učitele | |
Zdeňka Koupilová a kol. | |
Sbírka řešených úloh z fyziky je na KDF MFF UK vyvíjena již přes 15 let a obsahuje více než 950 úloh v češtině pro všechny úrovně fyzikálního vzdělávání. Unikátní je naše Sbírka konceptem propracovaných nápověd a... | |
Speciální teorie relativity na českých školách – srovnání po půl století | |
Patricie Kočišová a kol. | |
Speciální teorie relativity je zajímavé, ale pro žáky středních škol složité téma. Poster shrnuje výsledky výzkumu na gymnáziích, který byl na Přírodovědecké fakultě UPOL zopakován po téměř 50 letech. Součástí posteru je... | |
Vědecké myšlení studentů PřF UPOL | |
Tereza Hrouzková | |
S rozvojem vědy a techniky je úzce spjata změna požadavků pracovního trhu. Mezi dovednosti potřebné pro konkurenceschopnost na pracovním trhu neodmyslitelně patří schopnost samostatného vědeckého uvažování. Cílem vzdělávání by... | |